2025-2027 periood
-
Määrusega kavandatud tegevussuundade ja nende eesmärkide elluviimiseks on 2025. a kavandatud 2,57 mln eurot.
- Vabaühendused valitakse partneriteks kogu 2025-2027 perioodiks. Täpne toetussumma ning toetatavad tegevused määratakse igal aastal eraldi.
- Taotlejaks võib olla mittetulundusühing või sihtasutus ehk vabaühendus, mille eesmärk on edendada avalikke ja ühiskondlikke huvisid, kuid mitte füüsiline isik, erakond, äriühing ega ametiühing.
- Taotluses tuleb esitada visioon kolmeks aastaks, vastava eelarveaasta tegevuskava ja eelarve ning ülevaade ühingu senisest panusest ja võimekusest valdkonna strateegilisel arendamisel.
- Taotlusi menetleb ministri kinnitatud komisjon kuni 30 tööpäeva. Kõik taotlused reastatakse hindamispunktide alusel paremusjärjestusse.
- Ministeerium teeb komisjoni ettepaneku alusel otsuse toetuse eraldamise või mitte eraldamise kohta 15 tööpäeva jooksul. Toetust võib määrata täielikult või osaliselt, lähtudes komisjoni hinnangust, taotluste paremusjärjestusest ja eelarvelistest võimalustest. Taotlus jäetakse rahuldamata, kui tegevussuuna eelarve on ammendunud, taotlus on puudustega või kui hindepunktid ei ole piisavad. Toetus makstakse välja 15 tööpäeva jooksul pärast rahuldamise otsuse tegemist.
- Ministeerium ja toetuse saaja lepivad eraldiseisvalt kokku 2026. ja 2027. eelarveaasta täpse tegevuskava ja eelarve, mis esitatakse taotluskeskkonnas hiljemalt 30. novembriks.
- Toetuse kasutamise aruanded esitatakse iga eelarveaasta kohta vahearuandena 30. novembriks. Lõpparuanne esitatakse partnerlusperioodi lõpus ehk 2027. aastal.
- Taotluste ja aruannete esitamine ning nendega seotud infovahetus toimub läbi Taotluste Menetlemise Infosüsteemi.
Täiendavate küsimuste korral palume pöörduda: Britt Saarsen britt.saarsen@hm.ee
2025-2027 perioodi partnerid toetatavate tegevuste lõikes
Vabaühendus |
Toetatavad tegevused |
Toetussumma |
SA Kiusamisvaba Kool |
KiVa koolidele rakendustoe pakkumine mentorteenuse kaudu; uute KiVa-koolide kaasamisprotsessi läbi viimine; kiusamisennetuse sisu kvaliteedi tagamine; KiVa koolide personali ja koolitajate võrgustiku professionaalse arengu toetamine. | 213 821 € |
MTÜ Vaikuseminutid | Programmi "Heaolu loov lasteaed ja kool" rakendamine, selle koolituste arendamine ja programmi mõju seiramine; noorte ja laste vaimset heaolu ning sotsiaal-emotsionaalseid oskuseid toetavate õppeprogrammide läbiviimine; õpetajate sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arendamine; koolitusmaterjalide loomine; IT-lahenduste arendamine; koolitajate järelkasvu tagamine. | 189 900 € |
MTÜ Lastekaitse Liit | Programmi „Kiusamisest vabaks!“ põhi- ja jätkukoolituste pakkumine lastehoidudele, lasteaedadele ja põhikoolidele; täiendkoolituste ja rakendustoe pakkumine programmiga liitunud koolidele ja lasteaedadele; programmi arendustegevuste ja metoodiliste materjalide loomine lasteaedade ja koolide toetamiseks; programmi uurimustegevuse ja koolitajate professionaalse arengu toetamine; osalemine rahvusvahelises "Free of Bullying" võrgustikus; üle-eestilise Koolirahu võrgustiku eestvedamine. | 187 000 € |
MTÜ Peaasjad | Peaasi.ee haridussuuna juhtimine ja arendustöö elluviimine; haridusasutuste vaimse tervise ja heaolu mudeli rakendamine ja täiendamine; sotsiaal-emotsionaalse pädevuse veebikursuse levitamine ja mõju mõõtmine; sotsiaal-emotsionaalsete oskuste õppe töövahendite ehk IVA-de koolidesse viimine; sotsiaal-emotsionaalse pädevuse teemaliste koolituste läbiviimine; õppe- ja veebimaterjalide loomine. | 140 560 € |
Vabaühendus |
Toetatavad tegevused |
Toetussumma |
Eesti Koolijuhtide Ühendus |
Haldusvõimekuse tõstmiseks tegevjuhi ja kommunikatsioonijuhi värbamine; vajalike töövahendite soetamine; värbamise ja atesteerimise ajakava koostamiseks koolipidajatega kohtumise korraldamine. | 57 895 € |
Vabaühendus |
Toetatavad tegevused |
Toetussumma |
Eesti Õpetajate Liit |
Kutsehindajate individuaalsete oskuste toetamine ja võrgustiku arendamine; kutse taotlemise protsessi ajakohastamine; kutsega õpetajate võrgustiku arendamine, sh meistriklass. | 30 000 € |
Vabaühendus |
Toetatavad tegevused |
Toetussumma |
Eesti Noorsootöötajate Kogu |
Noorsootöötaja kutse andmise koordineerimine; noortevaldkonna töötajaskonna maine ja väärtustamise tõstmiseks huvikaitse võimekuse suurendamine ja süsteemse kommunikatsiooni tagamine, sh valimisplatvormi loomine; võrgustikutegevuste korraldamine; täiendusõppe pakkumine; senisest suurem liikmete kaasamine; süsteemselt töötajatele olulise info kättesaadavuse tagamine. | 160 000 € |
MTÜ Eesti Avatud Noortekeskuste Ühendus | Noortekeskuste töötajatele nõustamise ja täiendusõppe pakkumine; võrgustikukohtumiste korraldamine; seiresüsteemi „Logiraamat“ arendamine; valdkonna süsteemse kommunikatsiooni tagamine, sh noortekeskustele; ettevõtliku noortekeskuse mudeli rakendamine, sh noorte osaluskogemuse analüüsimise tööriista loomine; noortekeskuste juhismaterjali uuendamine. | 140 000 € |
Vabaühendus |
Toetatavad tegevused |
Toetussumma |
MTÜ ASÕP |
Õpetajate asendamine eestikeelsele õppele ülemineku koolides (sh asendusõpetajate värbamine ja koolitamine); tegevõpetajate värbamine ja koolitamine; tegevuste seiramine. | 574 000 € |
SA Noored Kooli | Ida-Virumaa ja üleminekukoolide suunaliste värbamis- ja kommunikatsioonitegevuste elluviimine; programmi lendude koolitamine ja toetamine (sh keeleõppe ja muukeelse õppija toetamine); mentortoe ja ainedidaktilise toe pakkumine. | 303 500 € |
Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liit | Õpisündmuste korraldamine (koolitused, suvekoolid, seminarid lõimumise, keeleteadlikkuse ja mitteformaalse keeleõppega lõimimise teemadel), sh muuseumipedagoogide, matemaatika-, loodus-, klassi- ja keelekümblusõpetajate koosloome seminaride korraldamine. | 164 812 € |
MTÜ VeniVidiVici | Põhikooli ja gümnaasiumi õpilaste õpirände toetamine keeleoskuse arendamiseks; õpilasvahetuste stipendiumide maksmine; koolituste ja ühisürituste korraldamine. | 73 000 € |
Emakeele Selts | Seltsi aastaraamatu ja "Oma Keele" väljaandmine; eesti keele ja kirjanduse õpetaja magistriõppekava üliõpilaste stipendiumikonkursi ja üliõpilaste õppekäikude korraldamine; keeletoimkonna tegevuse korraldamine; keeleürituste ja konkursside korraldamine ning tunnustuste väljaandmine. | 68 500 € |
Eesti Võõrkeeleõpetajate Liit | Võõrkeeleõpetajate koostöö edendamine ja elukutse väärtustamine aineühenduste tegevuse kaudu (sh piirkondlikud koolituspäevad, sügiskonverents); keeleõpetajate professionaalse arengu toetamine; mitmekeelsuse (sh eesti keele kui teise keele ja B-võõrkeelte oskuse) edendamine ja rahvusvahelise keeleõppe alase teadmise ja koolitusvõimaluste vahendamine Eestisse. | 60 000 € |
Eesti Rakenduslingvistika Ühing | Teadusajakirjade (ERÜ aastaraamat ja Lähivõrdlusi) kirjastamine ning rakenduslingvistika konverentsi korraldamine. | 31 000 € |
Eesti Keeletoimetajate Liit | Selge keelekasutuse edendamine; teadlikkuse tõstmine kirjakeele normist ja keeletoimetamisest; keelehoolde nõuannete avaldamine; keeletoimetamise talgute korraldamine; kutseeksami läbiviimine; liidu aastaraamatu avaldamine. | 25 000 € |
Eesti Emakeeleõpetajate Selts | Seltsi ürituste ja supervisioonide läbiviimine; emakeeleõpetuse sõbra valimine; õpilasvõistluste korraldamine; eesti keele ja/või kirjanduse õppevahendi sisu loomine. | 21 000 € |
MTÜ Keelekümblusprogrammi Lastevanemate Liit | Seminari ja infotundide korraldamine; haridusasutuste toetamine lapsevanemate teadlikkuse tõstmisel eestikeelsele õppele üleminekust. | 12 000 € |
Vabaühendus |
Toetatavad tegevused |
Toetussumma |
Eesti Üliõpilaskondade Liit |
Tudengikonverentsi ning üliõpilasesinduste ümarlaudade korraldamine; osalemine Euroopa Üliõpilasliidu ESU tegevustes ja kohtumistel; ettepanekute esitamine kõrghariduse rahastamise pika plaani koostamisel ning üliõpilaste toetussüsteemi arendamisel. | 31 000 € |
Rektorite Nõukogu | Andmete töörühma kohtumiste korraldamine; osalemine OECD NESLI töörühma kohtumistel ja OECD National Experts on Higher Education (GNE-HE) töörühma töös; EHESO küsimustiku täitmine akadeemiliste töötajate andmete osas. | 28 000 € |
Vabaühendus |
Toetatavad tegevused |
Toetussumma |
Eesti Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsioon Andras |
Seminaride ja töötubade korraldamine Täiskasvanute koolituse seaduse täpsustatud koolitaja nõuete teemal; rahvusvahelistes täiskasvanuhariduse võrgustikes ja töörühmades osalemine ja rahvusvahelise kogemuse jagamine; täiskasvanute koolitaja kutse ja kvaliteedi edendamine. | 24 500 € |
Eesti Rahvaülikoolide Liit | Seminaride korraldamine koolitusvaldkonna kvaliteedikultuuri ja tõenduspõhise lähenemise edendamiseks; koosloomeprogrammi elluviimine; kvaliteedikultuuri edendava töörühma töö. | 20 500 € |
Eesti Vabaharidusliit | Seminaride ja töötubade korraldamine; rahvusvahelistes täiskasvanuhariduse võrgustikes ja töörühmades osalemine ja rahvusvahelise kogemuse jagamine; täiskasvanute oskuste arendamise vajaduse kaardistamine; täienduskoolitusasutuste toetamine koolitaja nõuete täitmisel; mikrokvalifikatsiooniõppe edendamine. | 15 000 € |
2022-2024 periood
Strateegilised partnerid perioodil 2022-2024
Strateegiline partner on:
- avatud taotlusvooru tulemusel nimetatud (üldjuhul) katus- või esindusorganisatsioon, kelle tegevus on üleriigiline ja koondab mitut sama valdkonna organisatsiooni ning kes panustab haridus-, teadus-, noorte- ja/või keelevaldkonna poliitika kujundamisse, seaduseloome ja arengudokumentide väljatöötamisse ning muutmisse, osaledes sh valdkondlikes töögruppides
JA/VÕI - avatud taotlusvooru tulemusel nimetatud organisatsioon, kes panustab üleriigiliselt poliitikate elluviimisesse.
Üldinfo partnerluse kohta
- Partnerlussuhe kestab üldjuhul kolm aastat.
- Ministeerium ja strateegiline partner lepivad enne partnerlusperioodi teise ja kolmanda aasta algust kokku tulevase perioodi täpse tegevuskava.
- Toetuse saaja esitab toetuse kasutamise kohta vahearuande iga eelarveaasta kohta e-keskkonna kaudu hiljemalt jooksva aasta 30. novembriks. Lõpparuanne esitatakse pärast partnerlusperioodi lõppu.
Partnerid poliitika kujundamisel
Partnerluse eesmärgiks on kaasata võimekad partnerid poliitika kujundamisel ja õigusloomes kaasarääkimiseks, uute arengukavade sekkumismeetmete kujundamiseks ning ministeeriumi nõustamiseks kõigis konkreetse partneri huvirühma puudutavates küsimustes. Partneri toetussumma on 10 000 eurot aastas.
- Eesti Avatud Noortekeskuste Ühendus
- Eesti Haridustöötajate Liit
- Eesti Huvikoolide Liit
- Eesti Karjäärinõustajate Ühing
- Eesti Koolijuhtide Ühendus
- Eesti Koolispordi Liit
- Eesti Koolitus- ja Konsultatsioonifirmade Liit
- Eesti Kunstikoolide Liit
- Eesti Kutseõppe Edendamise Ühing
- Eesti Lasteaednike Liit
- Eesti Lastevanemate Liit
- Eesti Muusikakoolide Liit
- Eesti Noorsootöötajate Kogu
- Eesti Noorte Teaduste Akadeemia
- Eesti Noorteühenduste Liit
- Eesti Rahvaülikoolide Liit
- Eesti Tantsuhuvihariduse Liit
18. Eesti Teadushuvihariduse Liit
19. Eesti Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsioon Andras
20. Eesti Vabaharidusliit
21. Eesti Õpetajate Liit
22. Eesti Õpilasesinduste Liit
23. Eesti Üliõpilaskondade Liit
24. MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool
25. MTÜ EdTech Estonia
26. MTÜ Eesti Alushariduse Juhtide Ühendus
27. MTÜ Eesti Erahuvialakoolide Liit
28. MTÜ Eesti Haridusfoorum
29. MTÜ Eesti Talendikeskus
30. MTÜ Õpetajate Ühenduste Koostöökoda
31. Rakenduskõrgkoolide Rektorite Nõukogu
32. Rektorite Nõukogu
33. Tugispetsialistide esindusorganisatsioonid, sh Eesti Koolipsühholoogide Ühing, Eesti Sotsiaalpedagoogide Ühendus, Eesti Logopeedide Ühing ja Eesti Eripedagoogide Liit
Partnerid poliitika elluviimisel
Poliitika elluviimise partnerluse eesmärk on leida asjatundlikud ja võimekad partnerid tegevuste läbiviimiseks, mis on välja valitud prioriteetsete tegevustena arengukavade elluviimiseks. Tegevustoetuse summa on iga partneri puhul erinev vastavalt taotlusele ja vooru tulemustele, sõltudes konkreetsetest tegevustest ja riigieelarve võimalustest.
Haakuvalt prioriteetide fookustega kutsuti strateegilisteks partneriteks organisatsioone, kes on valmis panustama üldharidus- ja kutsekoolidele asendusõpetajate teenuse kättesaadavaks muutmisse Covid-kriisi tingimustes; õpetajate järelkasvu soodustamisse; õpilaste üldpädevuste arendamisse eelkõige digi- ja roheoskuste valdkonnas; noorte huvihariduse arendamisse ja koostöö suurendamisse; noorte võimestamisse noorte ühistegevuste kaudu; kiusamise ennetamisse ja vähendamisse ning vaimse tervise toetamisse haridusasutustes. Keelepoliitika elluviimiseks valiti strateegilised partnerid eesti keele maine ja staatust tugevdavateks tegevusteks ning keeleõppe toetamiseks.
Suunatud pakkumised tehti noorsootöö ühingutele noorsootöö arendamise tegevusteks; kõrgkoolide ühendustele infovahetuse kindlustamiseks kõrgkoolide, riiklike ja rahvusvaheliste andmekogude vahel ning õpetajate ühenduste katusorganisatsioonile metoodilise ja õppevara oskusteabe vahendamiseks, õpetajate võrgustikeüleseks koostööks ning õpetajate professionaalse arengu toetamiseks.
Strateegilised partnerite toetatavad rakendustegevused taotlusvoorude lõikes
Lastekaitse Liit: "Kiusamisest vabaks!" programmi läbiviimine vähemalt 500 lasteaias, 69 hoius/sõimerühmas ning 163 koolis; haridusasutuste mitmekülgne toetamine materjalide, koolituste, konsultatsioonide jm abil, pannes eraldi fookuse ka koolijuhtidele; programmi tulemuslikkuse hindamine; Koolirahu võrgustiku eestvedamine. |
SA Kiusamisvaba Kool: KiVa programmi elluviimine vähemalt 108 koolis; spetsialistide professionaalse arengu toetamine; koolidele mentortoe ning materjalide tagamine; programmi tulemuslikkuse hindamine; koostöö edendamine koolipidajatega; kiusamise probleemistiku tõstatamine avalikkuse suunal. |
MTÜ Vaikuseminutid: programmi "Heaolu loov kool ja lasteaed" jätkamine ja tulemuslikkuse hindamine; koolituste läbiviimine nii õpetajatele kui ka noortele vaimse tervise edendamise toetamiseks; teavitustöö vaimse tervise probleemide ennetamiseks; õpetajatele enesejuhtimise oskuste kursuste korraldamine koostöös kohalike omavalitsustega. |
Nooretühing Tugiõpilaste Oma Ring Eestis (TORE): tugiõpilasprogrammi elluviimine; mentortoe, koolituste ning materjalide tagamine koolidele; programmi tulemuslikkuse hindamine. |
MTÜ Peaasjad: veebipõhise vaimse tervise toetamise tervikliku lähenemise mudeli ja töövahendi väljatöötamine Eesti koolidele ning piloteerimine koolides; tegevuse mõju hindamine; toe tagamine koolidele mudeli rakendamisel; vaimse tervise ja sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arendamise parimate praktikate kaardistamine; tunnikavade loomine teemade integreerimiseks aineõpesse ja sellekohase koolituse pakkumine õpetajatele. |
Eesti Õpilasesinduste Liit: kiusamisennetuse konverentsi korraldamine õpilastele; Kiusamisvaba haridustee koalitsiooni veebilehe haldamine. |
Eesti Koolipsühholoogide Ühing: koolipsühholoogide nõuandeliini tagamine. |
MTÜ Mondo: UNESCO ühendkoolide võrgustiku koordineerimine ja aastakonverentsi korraldamine; maailmahariduse temaatiliste koolituste korraldamine; materjalide ja meetodite tutvustamine maailmahariduslike teemade õpetamiseks. |
SA Tartu Keskkonnahariduse Keskus: Rohelise Kooli programmi laienemine 180 kooli; digikoristusnädala jt võrgustiku ürituste korraldamine; haridusasutuste nõustamine õpilaste roheoskuste arengu toetamiseks; Läänemere Projekti raames kodanikuteadlikkuse programmides osalevate koolide võrgustiku laiendamine; digivahendite abil Läänemere keskkonna vaatlustes osalemine; õpetajatele teemakohaste juhendmaterjalide koostamine ja koolituste tagamine digi- ja roheoskuste integreerimiseks õppetöösse; keskkonnaalaste uurimistööde konkursi korraldamine. |
MTÜ Tagasi Kooli: digi- ja rohepädevuste teemaliste e-tundide korraldamine ja õppematerjali loomine Põhikooli I-III kooliastmele ja gümnaasiumile. |
MTÜ Õpetajate Ühenduste Koostöökoda: ainealase ning aineteülese metoodilise ja õppevara käsitleva oskusteabe vahendamine; õpetajate professionaalse arengu toetamine ennastjuhtiva õppija kujundamiseks ning õppekeskkonna mitmekesistamiseks.
MTÜ ASÕP: 2022. a 6000 akadeemilise tunni ulatuses asendustundide pakkumine üld- ja kutsehariduskoolides; asendustundide osas jooksva seire tagamine ning koolidelt tagasiside kogumine.
SA Eesti Rakenduskõrgkoolid: rakenduskõrgkoolide vahelise infovahetuse tagamine; rakenduskõrghariduse populariseerimine, sh visioonipäeva korraldamine ning stipendiumite väljaandmine väärtustamaks üliõpilaste rakendusuuringuid; Eesti esindamine EURASHE tegevustes. |
Rektorite Nõukogu: ülikoolide vahelise infovahetuse korraldamine ning andmete kogumise ja esitamise metoodika ühtlustamine; koostöös ministeeriumi ja Statistikaametiga lahenduste väljatöötamine hariduskulude statistika metoodika parandamiseks; Eesti kõrgkoolide esindamine OECD töörühmades National Experts on Higher Education (GNE-HE) ja NESLI. |
Emakeele Selts: keeleürituste ja konkursside korraldamine ning tunnustuste väljaandmine; Emakeele Seltsi aastaraamatu ja Oma Keele väljaandmine; keeletoimkonna tegevuse korraldamine; eesti keele ja kirjanduse õpetaja magistriõppekava üliõpilaste stipendiumikonkursi ja üliõpilaste õppekäikude korraldamine. |
Eesti Keeletoimetajate Liit: erialakeelte arendamine ning olukohase keelekasutuse ja selge keele põhimõtete tutvustamine keelekasutajatele; keeletoimetajate järelkasvu tagamine ja täiendusõppe korraldamine. |
Eesti Rakenduslingvistika Ühing: teadusajakirjade kirjastamine ning rakenduslingvistika konverentsi korraldamine. |
MTÜ Wikimedia Eesti: üliõpilaste kaasamine teaduskeele arendamisse; Vikipeedia keeletoimetamise praktika korraldamine; võrukeelse Vikipeedia arendamine. |
MTÜ Eesti Instituut: eesti keele õppe ja seda toetavate tegevuste korraldamine välismaal, sh õppematerjalide saatmine ja koolituste korraldamine.
Eestikeelse Hariduse Selts: teenuse pakkumine õppe korraldamiseks Üleilmakoolis eesti õpilastele; seniste kursuste edasiarendamine; õppetööks vajaliku infovahetuse korraldamine kooli ja kodu vahel; õppijate ja vanemate nõustamine.
MTÜ VeniVidiVici: eesti ja muu emakeelega noorte õpilasvahetuste korraldamine; inspiratsiooniürituste korraldamine; keelesõprade 1:1 keeleõppe korraldamine.
Eesti Emakeeleõpetajate Selts: 2022. a emakeeleolümpiaadi eelvoorude korraldamine; seltsi ürituste ja supervisioonide läbiviimine; emakeeleõpetuse sõbra valimine.
Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liit: õpetajate seminari korraldamine; õpilaste esseekonkursi korraldamine; vestlusklubide korraldamine.
Eesti Rahvusvähemuste Pühapäevakoolide Õpetajate Ühing: rahvuskultuuriseltside pühapäevakoolide emakeeleõpetajate professionaalse arengu toetamine; rahvusvähemuste kultuuripäevade korraldamine üldhariduskoolides mitmekeelsuse edendamiseks ja rahvuskultuuride tutvustamiseks; pühapäevakoolide emakeeleõpetajate õppeseminari korraldamine.
Eesti Võõrkeeleõpetajate Liit: mitmekeelsuse edendamine; aineühenduste kaudu keeleõpetajate omavahelise koostöö arendamine; õpetajateni viimase ja rahvusvahelise teadmise viimine keeleõppemetoodikast ning parimatest praktikatest; õpetajate seas Euroopa keeleõppe raamdokumendi uusversiooni levitamine.
Tallinna Goethe Instituut: varajase saksa keele õppe edendamine; rahvusvahelise C1-taseme Goethe eksami piloteerimine gümnaasiumiõpilastele.
Soome-Eesti Instituudi SA Esindus: soome keele õpetajate professionaalse arengu toetamine; soome keele õppe edendamine Eesti koolides, eriti soome keele kui B-võõrkeele õppe populariseerimine.
Prantsuse Instituut Eestis: Eesti haridusasutuste toetamine ning külastuskäikude korraldamine prantsuse keele õpetajate professionaalse arengu toetamiseks ja prantsuse keele õppe edendamiseks; prantsuse keele õpetajate toetamine; koolitusseminari korraldamine.
Eesti Avatud Noortekeskuste Ühendus: noortekeskuste kui tegevuskeskkonna arendamine; organisatsiooni spetsiifiliste koolituste korraldamine; vajaduspõhine nõustamine ja tugi uute tegevuste käivitamiseks; uuenduslike meetodite juurutamine avatud noorsootöös; noortekeskuste enesehindamise mudeli arendamine. |
Eesti Noorsootöötajate Kogu: noorsootöötajate professionaalse arengu toetamine ja noorsootöö metoodikate arendamine, sh erialaspetsiifiliste mentorlusprogrammide tagamine, noorsootöötajate pädevuste arendamine noorte vaimse tervise, heaolu ja empaatia teemadega tegelemiseks, kovisiooni pakkumine; noorsootöötaja eriala nähtavuse suurendamine; noorsootöö kvaliteedihindamisel välishindamise toe pakkumine kohalikele omavalitsustele. |
Eesti Tantsuhuvihariduse Liit: huviala populariseerimine; huvialaspetsiifiliste koolituste korraldamine; mitteformaal- ja formaalhariduse lõimingu materjalide koostamine; algajatele tantsuõpetajatele mentorlustoe võimaldamine kvaliteetse ja väärtuspõhise tantsuhariduse tagamiseks; noorte tegevuste ja algatuste toetamine. |
Eesti Huvikoolide Liit: huviala populariseerimine; alustavatele huviringi juhendajatele praktikabaasina koolituste tagamine; noorte tegevuste ja algatuse toetamine; huvialavaldkonna kvaliteediga töötamine; valdkonnasisese ühtsustunde tekitamiseks erinevate kohtumiste korraldamine. |
Eesti Teadushuvihariduse Liit: huviala populariseerimine; huvialaspetsiifiliste koolituste korraldamine, sh alustava LTT huviringi juhendaja koolitus; e-huvikooli platvormi pakkumine LTT huvihariduse kättesaadavuse parandamiseks; LTT suvelaagrite ja võistluste pakkumine; LTT huviringide juhendajate tunnustamine; huvialavaldkonna kvaliteediga töötamine. |
Eesti Muusikakoolide Liit: huviala populariseerimine; andekate muusikute, muusikaeriala õpilaste õpingute ja mentorluse toetamine; erialaspetsiifilistel koolitustel osalemise võimaldamine; huvialavaldkonna kvaliteediga töötamine; metoodilise õppematerjali kaasajastamine ning uue repertuaari tellimine; muusikaõpetajate tunnustamine. |
Eesti Kunstikoolide Liit: huviala populariseerimine; veebikunstitundide läbiviimine; alustavatele huviringi juhendajatele praktikabaasina koolituste tagamine; erialaspetsiifiliste koolituste korraldamine juhendajatele ning õpetajatele; huvialavaldkonna kvaliteediga töötamine; läbi kunsti keskkonnaalase teadlikkuse tõstmisega tegelemine; kunstihuvihariduse teemadel nõustamine; kutsestandardi arendamine. |
Eesti Erahuvialakoolide Liit: erialaspetsiifiliste koolituste võimaldamine erahuvikoolide juhendajatele; kvaliteetse huvihariduse standardite loomisesse panustamine; uuringu elluviimine tagasisidestamise süsteemi loomiseks. |
Eesti Noorteühenduste Liit: noorteorganisatsioonide ja nende juhtide pädevuste ja oskuste tõstmine; noorteühingute juhtide ja vabatahtlike võimekuse tõstmine noortega töötamisel; noorteorganisatsioonide tegevuse ja toimekindluse toetamine. |
Eesti Skautide Ühing: vabatahtlikutest rühmajuhtide pädevuse arengu toetamine; üleriigiliste tegevuste toel vabatahtlike oskuste ja teadmiste tõstmine; noorte arengut toetavate ühiste tegevussuundade ning teemade juhtimine üleriigiliselt; ühingu ühisürituste korraldamine. |
Eesti Väitlusselts: väitlemisvõimaluste pakkumiseks väitlusrühmi juhtivate vabatahtlike tagamine; väitlusrühmadega koolide tegevuste toetamine ning tegevuskohtade laiendamine; väitlusvõistluste korraldamine; rahvusvahelise koostöö edendamine. |
Eesti Õpilasesinduste Liit: liikmete baaskoolitusprogrammi raames õpilasesinduste koolitamine ja pädevuse tõstmine vabatahtlikele; uute liikmete ja vabatahtlike värbamine. |
Noorteühing Eesti 4H: ennekõike maapiirkondades elavatele noortele ühingu nelja põhisuuna programmide elluviimine; vabatahtlikutest rühmajuhtide pädevuse arengu toetamine; üleriigiliste tegevuste toel vabatahtlike oskuste ja teadmiste tõstmine. |
Eesti Gaidide Liit: vabatahtlikutest rühmajuhtide pädevuse arengu toetamine; üleriigiliste tegevuste toel vabatahtlike oskuste ja teadmiste tõstmine; liidu ühisürituste korraldamine. |
Eesti Üliõpilaskondade Liit: üliõpilastele võimaluste loomine suhtlemiseks kõrghariduse ja noortevaldkonna tippjuhtidega, teadlaste ja otsustajatega; sotsiaalse ettevõtluse kaudu üliõpilastele ettevõtluspädevuse arendamise võimaluste tagamine; üliõpilaste võimestamine, võrdsete võimaluste edendamine ning riskirühmade sotsiaalse kaasatuse soodustamine. |
MTÜ YFU Eesti: rahvusvahelise õpilasvahetuse korraldamine, sh koolidega suhtluse koordineerimine. |
MTÜ Avatud Vabariik: vabatahtlikutest rühmajuhtide pädevuse arengu toetamine; üleriigiliste tegevuste toel vabatahtlike oskuste ja teadmiste tõstmine (tegevused suunatud muukeelsetele noortele); koostöö edendamine venekeelsete koolide õpilasesindustega. |
Noorteühing Tugiõpilaste Oma Ring Eestis (TORE): tugiõpilasprogrammi elluviimine partnerkoolides; noortele osalusvõimaluste tagamine; vabatahtlike pädevuste arengu toetamine. |
Eesti Noorte Naiste ja Noorte Meeste Kristlike Ühingute Liit: vabatahtlikutest rühmajuhtide pädevuse arengu toetamine; üleriigiliste tegevuste toel vabatahtlike oskuste ja teadmiste tõstmine; liidu ühistegevuste elluviimine. |
SA Noored Kooli: 2022. aastal kuni 60 uue osaleja programmi värbamine, sh STEM valdkonna inimestele ning Ida-Viru elanikkonnale alakampaaniate korraldamine; osalejatele täiskoormusega õpetaja ametikoha leidmine programmis osalemise aastateks; osalejatele toetavate koolituste, nõustamise ning võrgustiku tagamine. |
Eesti Õpetajate Liit: kutset taotlevate õpetajate arvu suurendamine; kutse taotlemise süsteemi arendamine efektiivsemaks ning kasutajasõbralikumaks. |
Eesti Haridustöötajate Liit: alustavat õpetajat toetavate õpetajaametist varajast lahkumist pidurdavate tegevuste korraldamine; õpetajakoolituse erialade tudengitele suunatud tegevuste korraldamine toetamaks töö alustamist õpetajana. |
Eesti Koolijuhtide Ühendus: Koolijuhtidele uue teadmise tutvustamine juhtimisest teistsugustes valdkondades; juhtidele omavaheliste parimate praktikate vahetamise ning dialoogi tekke soodustamine; juhtide eneseteadlikkuse tõstmine ning koostöövõrgustiku loomine.
MTÜ Eesti Talendikeskus: Koostöös võrgustikuga andekuse mõiste sisu määratlemine; andekate märkamise ning arendamise juhend- ja koolitusmaterjalide väljatöötamine; andekate hariduse kvaliteedi-indikaatorite väljatöötamine.
Eesti Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsioon Andras: Liikmeskonna ja võrgustiku toetamine täiskasvanute koolitajate koolituste kvaliteedi tõstmiseks, sh teabe kaardistamine täiskasvanute koolitajate koolituspakkujate kohta; juhendmaterjali koostamine liikmeskonnale hindamaks täiskasvanute koolitajate andragoogiliste kompetentside olemasolu, nende omandamist ning täiendamist; koostatud juhiste põhimõtete rakendamine ja parendamine; Eesti esindamine rahvusvahelistes täiskasvanuhariduse töögruppides. |
Eesti Vabaharidusliit: Liikmete toetamine ja võimekuse tõstmine Eesti elanike põhi- ja üldoskuste arendamisel; liikmete võimekuse kaardistamine üldoskuste arendamisel; uute kogukondlike praktikate kasutusele võtmine; Eesti esindamine rahvusvahelistes täiskasvanuhariduse töögruppides. |
Eesti Rahvaülikoolide Liit: Täienduskoolitusasutuste kvaliteedi arendamise toetamine, sh kvaliteedihindamise mudeli (EQM) analüüsimine oma liikmeskonna ja võrgustiku vaatest, kuidas seda ühildada uue kavandatava mitteformaalse õppe kvaliteedisüsteemi mudeliga; klientuuri ehk sihtgruppide laiendamine, sh madalama haridusega täiskasvanud õppija teekonna kaardistamine oma klientuuri vaatest, kuidas eri vanusegruppide esindajad jõuavad täiskasvanuhariduse infoni; Eesti esindamine rahvusvahelistes täiskasvanuhariduse töögruppides. |
Noortevaldkonna partnerite valikul lähtuti noorsootöö seadusest, haridus- ja teadusministri 29. juuli 2016 määrusest nr 52 „Noorteühingu aastatoetuse taotlemise, eraldamise ja eraldamisest keeldumise tingimused ja kord“, haridus- ja teadusministri 21. juuni 2017 määrusest nr 21 „Huviala valdkondade kvaliteedi arendamise toetust saavate huviala valdkondade loetelu ning taotlemise, eraldamise ja eraldamisest keeldumise tingimused ja kord“, haridus- ja teadusministri 23. detsembri 2021 käskkirjast nr 398 „Noortevaldkonna strateegiliste partnerite toetuse taotluste hindamise kriteeriumide kehtestamine“.
Perioodi 2022-2024 taotlusvoorude materjalid
Perioodi taotlusvoorude aluseks oli strateegiliste partnerite kutsung (seisuga 21.12.2021), kus näidati ära Haridus- ja Teadusministeeriumi prioriteedid 2022-2024, kavandatavad poliitikamuudatused (sh õigusaktide muutmine) ning avatavad rakendustegevuste voorud strateegilistele partneritele perioodiks 2022-2024. Rakendustegevuste voorudele koostati ka voorude kutsed.
Ministeerium nimetab ja rahastab strateegilisi partnereid strateegiliste eesmärkide saavutamiseks. Selleks avalikustatakse enne iga uut 3-aastast partnerluse perioodi valdkondlikest arengukavadest valitud prioriteedid, mille raames partnereid otsitakse. Selleks, et mõlemal poolel - nii ühendustel kui ka ministeeriumil oleks selge arusaamine, mida partnerlusest oodatakse (sh milliseid tegevusi rahastatakse), tuuakse eraldi välja partnerlus poliitika kujundamisel ja poliitika elluviimisel. Prioriteetide raames avalikustatakse antud perioodi olulisemad poliitikamuudatused (sh õigusloome), mille osas oodatakse katusorganisatsioone kaasa rääkima. Välja valitakse need strateegiliste eesmärkide saavutamisse suunatud poliitika rakendamise tegevused, kus oodatakse ühenduste panust ning kuulutatakse välja voorud. Täpsema info saamiseks palun vaadake infotunni salvestust ja tutvuge taustamaterjaliga.
15. detsembril kl 11-13 toimus virtuaalne taotlemise infotund:
- infotunni salvestus
- taotluskeskkonna juhend
- koostööpakkumise vorm (partnerlus poliitika kujundamisel)
Varasemad materjalid strateegiliste partnerite nimetamise ning neile tegevustoetuse andmise tingimuste ja korra väljatöötamisel:
- 2021. kevadel saime kontseptsiooni kohta tagasiside partneritelt ja suve alguses toimus kaasamisseminar, kus arutati tagasiside ja tekkinud küsimused läbi: 08.07.2021 seminari järelvaatamine; tagasisidestamiseks saadetud kontseptsioon 2022+ perioodiks.
- Korduma kippuvad küsimused kontseptsioonile vastustega HTMi strateegiliste partnerite ja riigieelarveliste tegevustoetuste süsteemi kontseptsioonile 2022+ perioodiks
Periood 2019-2021
1. jaanuarist 2019 muutus hasartmängumaksu ja kultuurkapitali seadus ning kadus Hasartmängumaksunõukogu, mis toetas seni ka Haridus- ja Teadusministeeriumi valdkondade projekte. 2019. aastal läks ministeerium üle uuele strateegiliste partnerite rahastamise süsteemile. Haridus- ja teadusminister andis strateegilistele partneritele käskkirjaga kindluse vähemalt kolmeaastaseks püsirahastuseks, mis võimaldas tegeleda pikaajaliste eesmärkide täitmisega. Kõigi partneritega koostati läbirääkimiste tulemusel koostöökokkulepped, kus fikseeriti, mis tegevusi HTM neilt oma eesmärkide elluviimisel ootab.
Haridus- ja Teadusministeeriumi strateegiliste partnerite ja neile antava tegevustoetuse suuruse kinnitamine: