Meediahariduse ülesanne on toetada ja arendada õpilase kujunemist inimeseks, kes tajub adekvaatselt ümbritsevat teabekeskkonda, suudab tekstilist, pildilist, kujundlikku ja suuliselt esitatud sisu kriitiliselt analüüsida ja hinnata, tunnetab ühiskondlikke eetikanorme ja oskab seda järgides ise sisu luua.
Viimastel aastatel on üha sagedasemad inforünnakud ning valeuudiste ja väärinfo levik, mistõttu on meediapädevuse arendamine vajalik ka julgeoleku tagamiseks ja demokraatia hoidmiseks. Kriitiliselt mõtlev ning analüüsiv inimene oskab eristada tõde valest ning end kriisiolukordades psühholoogiliste rünnakute eest kaitsta.
Seotud dokumendid
Meediapädevuse infokiri
Haridus- ja Teadusministeerium koostöös riigi meediapädevuse võrgustikuga on kokku pannud infokirja, millest leiate infot ja praktilisi soovitusi meediapädevuse arendamiseks. Oleme infokirja koondanud võrgustikku kuuluvate ühingute viimase aja olulisemad tegevused ning nende eestvedamisel valminud info- ja õppematerjalid.
Infokiri on mõeldud eelkõige haridustöötajatele, palume see edastada kõigile, kel võiks olla huvi meediapädevuse teemade vastu. Infokiri ilmub iga kuu teisel neljapäeval.
Palume kõigil soovijail registreerida end infokirja tellijateks SIIN.
Meediapädevuse edendaja konkurss
Haridus- ja Teadusministeerium, Riigikantselei, Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituut ja Rahvusraamatukogu on juba kolm järjestikust aastat tunnustanud silmapaistvamaid meediapädevuse edendajaid!
2024. aasta konkursi võitjad
Konkursile sai esitada nii isikuid kui ka konkreetseid tegusid koos meeskonnaga. Konkursile võis esitada nii isikuid kui ka tegusid koos meeskonnaga. Näiteks inspireerivaid koolimeediaprojekte (ajaleht, blogi, videokanal, raadio, podcast vms) ning nende eestvedajaid. Samuti nutikaid ja kasulikke näited tehisaru võimaluste kasutamise kohta. Konkursile olid oodatud ka teadlikkust tõstvad ja selge mõjuga tegevused koolis, huvikoolis, noortekeskuses, raamatukogus või oma kogukonnas, mis on aidanud avada infooperatsioonide telgitaguseid, ka sai esitada digiturvalisusele tähelepanu pööravaid tegusid, projekte ja inimesi.
Laureaadid
- Sillaotsa Kooli haridustehnoloog Maiga Hallap
- Pirita Majandusgümnaasiumi MEEDIAKONVERENTS, mille eestvedaja on Mario Kekišev
- Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi meediakobar SIHKER ning taskuhääling SÜNTAKS, mida juhendab Sandra Sild
- Tartu Ülikooli eriauhinna noorte meediapädevuse arendamise ja uurimustööde juhendamise eest pälvis Olga Einasto

2023. aasta konkursi võitjad
- Aasta parim meediapädevuse õpetaja: Martin Vällik - Tallinna Inglise Kolledži füüsikaõpetaja ja portaali skeptik.ee pikaaegne eestvedaja, kes järjepidevalt suunab oma õpilasi saadud teavet kriitiliselt analüüsima.
- Aasta parima meediapädevuse õpetaja eritunnustuse pälvis Inger Klesment, Tartu Ülikooli meediapädevuse spetsialist ja Lasteaeg.ee eestvedaja.
- Aasta infovastupidavuse edendaja tunnustuse pälvis Julia Rodina, koolitaja ja Tuleviku Meedia MTÜ asutaja
2022. aasta konkursi võitja
- Parima meediapädevuse õpetaja tiitli pälvis Kehra gümnaasiumi inglise keele õpetaja, kooli meediaringi juhendaja Kairit Johanson, kes valiti 48 kandidaadi seast.
Seotud dokumendid
Viimati uuendatud 14.03.2025