Tööandja lugu
Töö Haridus- ja Teadusministeeriumis on tähendusrikas — mõjutame iga väikese ja suure õppija hariduskäiku ja selle kaudu tervet eluteed. Tegutseme selle nimel, et luua igale Eesti inimesele võimalused arenguks, õppimiseks ja eneseteostuseks.
Meie tööl on ka rahvusvaheline mõõde, sest Eesti uuendustele avatud haridussüsteem on eeskujuks paljudele riikidele.
Ministeeriumi töökorraldus on paindlik. Meie ligi 300 inimest töötavad Tartus, Tallinnas ja mujal Eestis, kasutades hübriidlahendusi või tehes kaugtööd.
Head hariduslahendused sünnivad asjatundlike, avatud, hoolivate ja usaldusväärsete inimeste koosloomes.
Liitu meie professionaalse ja toetava tiimiga, kus saad rakendada oma eksperditeadmisi ja neid pidevalt edasi arendada.
Vaata lisaks: meie väärtused, missioon ja visioon
Panusta Eesti |
Saad rakendada oma eksperditeadmisi, et luua Eesti inimestele parimad võimalused õppimiseks ja arenguks. Sinu töö viib edasi Eesti ühiskonda ja tõstab Eesti haridussüsteemi esile ka rahvusvaheliselt. See on tähendusrikas töö!
Arene inimese ja |
Saad töötada vastutusrikaste teemadega ja oma teadmisi pidevalt täiendada. Töö on vahelduv, kord nõuab kiiret reageerimist, kord järjepidevat tegutsemist kaugema eesmärgi nimel. Vajadusel saad töötamise paindlikult ühendada õpingutega.
Tegutse asjatundliku |
Saad koostööd teha nutikate ja mitmekülgsete kolleegidega, kellelt on palju õppida. Meie partnerite ring on lai: lasteaedadest tehnoloogiaettevõteteni. Pakume iseseisvust ja otsustusvabadust, aga samas ka toetavat tiimi. Töötame nii Tartus kui Tallinnas, lisaks teeme ka kaugtööd.
Valdkonna tööpakkumised
Harno tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
SA Kutsekoda tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Eesti Teadusagentuuri tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Keeleameti tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Rahvusarhiivi tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Teaduskeskus AHHAA tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Eesti Keele Instituudi tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Praktika ministeeriumis
Praktikale saab kandideerida üliõpilane, kes:
tunneb huvi haridus-, teadus-, keele- või noortepoliitika vastu;
on läbinud õppeprogrammis aineid vähemalt kahe õppeaasta ainepunktide ulatuses;
tunneb teksti- ja andmetöötlusprogramme;
soovitavalt oskab inglise keelt vähemalt B2 või sellele vastaval tasemel.
Praktika sõltub ministeeriumi vajadustest ja võimalustest. Praktikataotlustele vastab ministeerium kuu aja jooksul. Praktikandile töötasu ei maksta.
Praktika taotlemise info
Praktikavõimalused ministeeriumis
Praktika sõltub ministeeriumi vajadustest ja võimalustest. Praktikataotlustele vastab ministeerium kuu aja jooksul. Praktikandile töötasu ei maksta.
Praktika taotlemiseks tuleb esitada:
- CV;
- kaaskiri;
- praktikajuhend (kui see on olemas).
Kaaskirjas on vajalik põhjendada, miks soovite tulla praktikale just Haridus- ja Teadusministeeriumisse ning lisada, millises üksuses või valdkonnas soovite eelistatult praktikat teha ning milline on soovitav praktika kestvus, ajavahemik ja alustamise aeg.
Täiendava info küsimine ja dokumendid praktika taotlemiseks saata praktika@hm.ee.
Töötajate lood
Inga Kukk
nõunik, analüüsivaldkond
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Olen HTMis „teisel ringil“. Esimest korda tulin 20 a tagasi, kui ministeerium Tartusse kolis. Vahepeal töötasin mitmel pool mujal ja kogusin kogemusi, mida saan praeguses töös kasutada. Teist korda tulin kolm aastat tagasi – aga nagu targemad on öelnud, samasse jõkke ei saa kaks korda astuda. On uuesti huvitav!
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Ametikoht, millel tööle asusin, vastas üllatavalt täpselt mu teadmistele ja kogemustele. Tundsin, et tööpakkumine tuli õigel ajal. Oleks olnud rumalus seda mitte vastu võtta!
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Süsteem, õppimine, analüüs, otsustamine.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Eesti on nii väike ja hoolimata sellest, et haridussüsteemi peetakse üldiselt aeglaselt muutuvaks, on Eestis hariduse arengusse panustades siiski juba mõne aastaga muutusi näha. See innustab, samuti targad ja toredad kolleegid.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Professionaalina olen õppinud oma aega paremini jagama, ülesandeid prioriseerima, veel ei ole õppinud rööprähklema ja ei taha ka, sest pean töö kvaliteeti oluliseks.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Ministeerium on päris suur, nii et igapäevases töös tegelikult kogu organisatsiooni ei taju. Pigem tekib tööülesannete põhjal grupp väiksemaid tiime, kellega tihedamat koostööd teha.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Paindlikkus oma töö korraldamisel, tööaja ja -koha valikul. Suur iseseisvus koos võimalusega küsida nõu või abi.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Haridus peab hoidma järjepidevust, aga olema kahe jalaga tulevikus.
Ingar Dubolazov
üld- ja kutsehariduse keelepoliitika valdkonna juht
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Tulin HTM-i läbi avaliku sektori tulevaste tippjuhtide järelkasvuprogrammi.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Otsustasin osaleda programmis, sest avalik sektor oli juba mõnevõrra tuttav ning soovisin lisaks KOVi kogemusele ka riigitasandi kogemust. Tundsin, et see oli mul puudu ning otsustasin väljakutse vastu võtta, et omandada terviklik arusaam riigi toimimisest eri tasanditel.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Pühendumus, asjatundlikkus, avatus.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Tunnen, et minu töö tulemus mõjutab tuhandete noorte eestimaalaste tulevikku ning seda, kuivõrd edukalt nad toimivad laiemalt Eesti ühiskonnas.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Kahtlemata olen muutunud tasakaalukamaks, lähtun otsustamisel andmetest ja kogemustest ning kindlasti annab töö inimestega oma doosi empaatiat juurde.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Inimesed on väga pühendunud, lahendustele orienteeritud ning suure töövõimega. Mul on väga palju tarkasid kolleege, kes on eeskujuks.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Paindlikkus, inimeste väärtustamine ning teadmistepõhised otsused.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Lühike ja lööv
Martti Martinson
Nõunik, noorte- ja andepoliitika osakond
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Selleks hetkeks, kui HTMis tööd alustasin, oli Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise kogemuse saamine olnud minu karjääriplaneerimise radaril juba ca 10 aastat, eelkõige läbi varasemate lähedaste kokkupuudete ministeeriumiga koostööpartneri rollis. Selle kümnendi sisse mahtus ka kaks HTMi tööle kandideerimist, ent oma praegusele ametikohale asusin Harno ja HTM vaheliste ülesannete ümberkujundamise tulemusena ehk liikusin koos oma tööülesannete ja ametikohaga ühest asutusest teise.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Mind on juba väga noorest aktivistieast saati paelunud poliitikakujundamine, otsustusprotsessid ning õigusloome. Ministeeriumis töötamine on kahtlemata üks suurima ühiskondliku mõju ja vastutusega väljakutseid, mida ühes poliitikavaldkonnas võimalik võtta on. Kahtlemata tuli selle vastutusega toime tulemiseks minu puhul kasuks varasem valdkonna tundmine ja kogemus ka teisel pool „lauda“ olemisest, seega arvan ma, et sattusin ministeeriumisse tööle ikkagi õigel ajal, vajalikku kogemustepagasit omades, ent samas veel noorusliku ja teotahtelisena.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Tooksin märksõnadena välja vastutuse ühiskonna vajaduste ja ootustega kaasas käimise ees, mida ametnikuna HTM kureerimisel olevate teemade või valdkondade eestvedaja ja eksperdina omad; valmisoleku ümberorienteerumiseks ning koostöö tegemiseks nii ministeeriumi sees kui ka partnerite ja teiste riigiasutustega ilma milleta pole võimalik siin edukas olla; uuendusmeelsuse, mis HTMi kollektiivis pigem reegel kui erand; ning võimaluste rohkuse panustada sellistesse teemadesse, mis kattuvad isikliku professionaalse huvi ja oskustega.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Panustan oma tööga Eesti hariduse arengusse läbi selle, et maailma parimate sekka kuuluva haridussüsteemi üheks oluliseks ning võrdväärseks osaks oleks ka see, mis toimub ainetundide välisel ajal: kõigile noortele kättesaadav ning nende huvidele ja annetele vastav huviharidus, noorsootöö ja tugiteenused. Konkreetsemalt tegutsen igapäevaselt selle nimel, et noorsootöö ja huvihariduse korraldamise õiguslik raamistik vastaks ühiskonna, noorte ja valdkonna vajadustele ning võimaldaks „Noortevaldkonna arengukavas 2021-2035“ kokku lepitud strateegilisi eesmärke ja poliitikamuudatusi ellu viia.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Oh, iga minu ministeeriumis töötatud päev on pakkunud hulgaliselt õppimisvõimalusi! HTM valitsemisala on niivõrd kirju, poliitikavaldkonnad on suured ja nende sees on omakorda niipalju nüansse, mida tundma õppida. Ja teiste valdkondadega, mille eest otseselt ise ei vastuta, kurssi viimine on lisaks põnevusele ja eneseharimisele ka vajalik, et tuvastada uusi koostöökohti erinevate poliitikavaldkondade vahel. Inimesena olen siin töötatud ajaga õppinud infot oskuslikumalt üles leidma, samuti on edasi arenenud minu oskus eristada olulist infot vähemolulisest. Samuti on ministeeriumis töötamise kogemus õpetanud veelgi enam keskenduma eelkõige nende küsimuste lahendamisele, kus minu panusest midagi sõltub. Protseduurika fännina olen loomulikult õppinud juurde ka menetluslikke oskusi ja õigusloome protsesside köögipoolt.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Meie majas on tööl päris palju inimesi, kellele saab vaadata alt üles mitte sellepärast, et nad seda kelleltki eeldaksid, vaid sellepärast, et nende teadmiste- ja kogemustepagas on niivõrd rikkalik, et lausa imelik oleks seda mitte teha. Kuna hindan kõrgelt soolist võrdõiguslikkust ja võrdseid võimalusi laiemalt, siis on väga meeldiv näha, et HTMis on juhtkonna tasandil esindatud peaaegu võrdselt nii naisi kui mehi. Loodan, et tulevikus paraneb sooline tasakaal ka nii asutuses kui ka muidugi haridusmaastikul tervikuna ning näeme ka üha rohkem mehi siirdumas tööle koolidesse, noortekeskustesse, HTMi ja tema allasutustesse.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
See, et iga inimese tööl siin on käega katsutav ja silmaga nähtav mõju. Nii infohalduse spetsialistil, kellest sõltub mh ka näiteks kodanikega suhtlemise korrektne talletamine ja vormistamine; tootejuht-analüütikul, kelle vastutada on näiteks mõne olulise koolide poolt kasutatava infosüsteemi töös hoidmine ja arendamine kui ka poliitikaosakonna eksperdi, kelle koostada on õigusakti eelnõu organisatsioonidele toetuste eraldamiseks Ukraina põgenikele suunatud teenuste pakkumiseks ning personalispetsialistil, kelle töö professionaalsusest sõltub see, kui atraktiivsed ja korrektsed on näiteks riigigümnaasiumide juhtide valimise konkursid. Väidan, et sellist tööd, mille mõju ei oleks tunnetatav (ja seeläbi ka nauditav), pole HTMis olemas.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Eelkõige kõneleb see minu jaoks arusaamast, et riik see oleme meie kõik: õppurid, haridusasutused, ministeerium, EdTechid, esindusühingud, õpetajad, teadlased, noorsootöötajad, noored = me kõik kujundame koos Eesti hariduse, teaduse, noortevaldkonna ja keelepoliitika tulevikku. Mida koostöisemalt, seda tulemuslikumalt ning mida oskuslikumalt kaugele vaatavamalt, seda ambitsioonikamalt ning konkurentsivõimelisemalt.
Sören Jakobson
haldusvaldkonna juht
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Leidsin konkursikuulutuse ja kandideerisin.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Organisatsioon tundus põnev ja rohkelt väljakutseid pakkuv. Ainuke ministeerium, mis asub Tartus.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Vaheldusrikas. Tempokas. Arenguvõimalusi pakkuv.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Minu põhitegevuseks on igapäevaselt toetada poliitikakujundajaid. Olen pikalt tegelenud ministeeriumi koolitus- ja arendustegevusega ning aidanud valida parimad ja professionaalseid teenistujaid ja koolijuhte. Hetkel on minu vastutada ministeeriumi haldusvaldkond. Seisan selle eest, et teenistujatel oleks nüüdisaegne ja vajadustele vastav töökeskkond ja -tingimused.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Olen saanud palju võimalusi arenemiseks, saades väljakutseid pakkuvaid ja huvitavaid tööülesandeid. Olen käinud paljudel koolitustel ja õppereisidel. Mitmekülgne töökogemus ja professionaalne areng on toetanud tugevalt mind kui isiksust.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Targad, toetavad ja professionaalsed.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Saan teha tähendusega tööd, mis mulle meeldib ja seda koos parimate kolleegidega. Mul on piisavalt vabadust teha asju nii nagu soovin, kuid meeskond on minu jaoks alati olemas.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Tule Sina ka meile tööle. Meiega saad luua hariduse tulevikku, mis on elus kõige alus.
Töötajate lood
Haridus- ja Teadusministeerium on atraktiivne tööandja
Alates 2012. aastast viib Instar läbi iga-aastaselt tööandja maine uuringut Eesti tudengite seas, kuhu on kaasatud 20 Eesti kõrgkooli tudengid.
- 2024 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 6. koht üldarvestuses
- 2023 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 3. koht üldarvestuses
- 2022 - 2. koht humanitaartudengite arvestuses, 16. koht kogemustega töötaja atraktiivne tööandja, 11. koht üldarvestuses
- 2021 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 6. koht üldarvestuses
- 2020 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 8. koht kogemustega töötaja atraktiivne tööandja, 13. koht üldarvestuses
- 2019 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 3. koht kogemustega töötaja atraktiivne tööandja, 9. koht üldarvestuses, atraktiivseim riigiasutus
- 2018 - 1. koht humanitaartudengite arvetuses, 4. koht üldarvestuses, atraktiivseim riigiasutus
- 2017 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 4. koht üldarvestuses, atraktiivseim riigiasutus
- 2016 - 6. koht; 2015 - 12. koht; 2014 - 12. koht; 2013 - 15. koht; 2012 - 8. koht üldarvestuses
Paindlik töö Haridus- ja Teadusministeeriumis
Haridus- ja Teadusministeerium on 2023. aastal pälvinud Kaugtöö Tegija märgise.
Kaugtöö Tegija märgis on tunnustus, mis kinnitab, et meie organisatsioon on pühendunud kaasaegsetele töökorralduse viisidele, mis võimaldavad meie töötajatel olla paindlikud ja tõhusad, sõltumata nende asukohast. See on oluline osa meie pühendumusest töötajate heaolu ning töö- ja eraelu tasakaalu tagamisele.