Koolitus- ja arendustegevus

Ühiskonna kasvavad ootused seavad üha uusi väljakutseid haridusele. See tähendab, et nii õpetajatel kui ka juhtidel tuleb kanda mitmed erinevad rolle ja funktsioone, mis nõuavad juhtimiskompetentsi, valmisolekut, oskust meeskonnatööks ja teisi olulisi juhtimisega ning õpetamisega seotud oskusi.

Varasemast enam tuleb õpetajate ja juhtide professionaalsuse hindamisel ja arendamisel keskenduda kompetentside hindamisele ja õppijate tervikliku arengu toetamisele. Samas tuleb meeles pidada, et iga töötaja vastutab enesearendamise ja kvalifikatsiooni ajakohasena hoidmise eest vähemalt ametikohale esitatavate nõuete ulatuses. Õpetaja ja haridusasutuse juht on ise aktiivne õppija, kes planeerib, juhib ja hindab oma õppimist ning professionaalset arengut.

Haridusjuhtide värbamise käsiraamat
Heateo Haridusfondi toel valmis 2023. aasta aprillis koolipidajatele mõeldud käsiraamat haridusjuhi värbamise ja valiku tulemuslikuks korraldamiseks. Käsiraamat on abiks parimate koolijuhtide leidmisel ja värbamisel. 
HARIDUS- JA NOORTEVALDKONNA TÖÖTAJATE TÄIENDUSÕPPE KONTSEPTSIOON
Haridus- ja noortevaldkonna professionaalide väärtustamise ja ametite atraktiivsuse kasvu kontseptsioon

Täiendusõpe on süsteemne tegevus, mis on suunatud õpilase arengu toetamisele õpetajate ja haridusasutuse juhtide enesearengu kaudu. Täiendusõppe all peetakse silmas tööalast enesetäiendamist ehk õppimist laiemalt, mis hõlmab nii kutse-, ameti- ja erialaste teadmiste, oskuste ja vilumuste omandamist ja täiendamist kui ka individuaalset enesetäiendamist õppematerjalide abil, kursustel osalemist, õpet juhendaja abil, õppimist teiste juhendamisel, õppereise, kolleegide vastastikust tööalast nõustamist ja parimate praktikate jagamist.
Täiendusõppe organiseerimisel lähtutakse haridus- ja noortevaldkonna töötajate täiendusõppe kontseptsioonist, mis valmis Haridus- ja Teadusministeeriumi ja ja partnerite koostöös 2023. aastal ning haridusasutuse juhi kompetentsimudelist ja õpetajate kutsestandarditest.

Haridus- ja noortevaldkonna töötajatele suunatud professionaalse arengu võimaluste kohta leiab täpsemat infot tegevuse „Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe“ lehelt. Eestikeelsele õppele üleminekut toetavate täiendusõppe võimaluste kohta leiab infot Eesti Keele Instituudi lehelt.

Euroopa Liit ja Euroopa Nõukogu pakuvad mitmeid erinevaid võimalusi õpetajate rahvusvaheliseks koostööks ja täiendkoolitusteks.

Eesti õpetajahariduse arendamisel on kokku lepitud, et kutsestandardid on koolitusprogrammide aluseks nii õpetaja esmaõppel, kutseaastal kui ka täiendusõppes. Täpsemalt saab kutsestandardite kohta lugeda leheküljelt kutse andmine.

Alustava õpetaja  programmi on oodatud koolieelse lasteasutuse õpetajad, eripedagoogid, üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuste õpetajad. See on riiklikult käivitatud programm, mille aluseks on õpetajakoolituse raamnõuded

Programmi finantseerib Haridus- ja Teadusministeerium ning selle elluviijateks on Tartu Ülikool ja Tallinna Ülikool. Õpetajad saavad valida endale sobiliku ülikooli programmi: Tallinna Ülikool - Alustava õpetaja tugiprogramm | Tallinna Ülikool ja Tartu Ülikool - Alustava õpetaja tugiprogramm | Tartu Ülikool
 

Viimati uuendatud 28.01.2025

open graph image