Tööandja lugu
Töö Haridus- ja Teadusministeeriumis on tähendusrikas — mõjutame iga väikese ja suure õppija hariduskäiku ja selle kaudu tervet eluteed. Tegutseme selle nimel, et luua igale Eesti inimesele võimalused arenguks, õppimiseks ja eneseteostuseks.
Meie tööl on ka rahvusvaheline mõõde, sest Eesti uuendustele avatud haridussüsteem on eeskujuks paljudele riikidele.
Ministeeriumi töökorraldus on paindlik. Meie ligi 300 inimest töötavad Tartus, Tallinnas ja mujal Eestis, kasutades hübriidlahendusi või tehes kaugtööd.
Head hariduslahendused sünnivad asjatundlike, avatud, hoolivate ja usaldusväärsete inimeste koosloomes.
Liitu meie professionaalse ja toetava tiimiga, kus saad rakendada oma eksperditeadmisi ja neid pidevalt edasi arendada.
Vaata lisaks: meie väärtused, missioon ja visioon
Panusta Eesti |
Saad rakendada oma eksperditeadmisi, et luua Eesti inimestele parimad võimalused õppimiseks ja arenguks.
Sinu töö viib edasi Eesti ühiskonda ja tõstab Eesti haridussüsteemi esile ka rahvusvaheliselt.
See on tähendusrikas töö!
Arene inimese ja |
Saad töötada vastutusrikaste teemadega ja oma teadmisi pidevalt täiendada. Töö on vaheldusküllane, kord nõuab kiiret reageerimist, kord järjepidevat tegutsemist kaugema eesmärgi nimel. Vajadusel saad töötamise paindlikult
ühendada õpingutega.
Tegutse koos |
Saad koostööd teha nutikate ja mitmekülgsete kolleegidega, kellelt on palju õppida. Meie
partnerite ring on lai: lasteaedadest tehnoloogiaettevõteteni.
Pakume iseseisvust ja otsustusvabadust, aga samas ka toetavat tiimi. Töötame nii Tartus
kui Tallinnas, lisaks teeme ka kaugtööd.
Valdkonna tööpakkumised
Harno tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
SA Kutsekoda tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Eesti Teadusagentuuri tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Keeleameti tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Rahvusarhiivi tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Teaduskeskus AHHAA tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Eesti Keele Instituudi tööpakkumistega saab tutvuda SIIN
Praktika ministeeriumis
Praktikale saab kandideerida üliõpilane, kes:
tunneb huvi haridus-, teadus-, keele- või noortepoliitika vastu;
on läbinud õppeprogrammis aineid vähemalt kahe õppeaasta ainepunktide ulatuses;
tunneb teksti- ja andmetöötlusprogramme;
soovitavalt oskab inglise keelt vähemalt B2 või sellele vastaval tasemel.
Praktika sõltub ministeeriumi vajadustest ja võimalustest. Praktikataotlustele vastab ministeerium kuu aja jooksul. Praktikandile töötasu ei maksta.
Praktika taotlemise info
Praktika taotlemiseks tuleb esitada:
- CV;
- kaaskiri;
- praktikajuhend (kui see on olemas).
Kaaskirjas on vajalik põhjendada, miks soovite tulla praktikale just Haridus- ja Teadusministeeriumisse ning lisada, millises üksuses või valdkonnas soovite eelistatult praktikat teha ning milline on soovitav praktika kestvus, ajavahemik ja alustamise aeg.
Dokumendid praktika taotlemiseks saata praktika@hm.ee.
Täiendav teave: personalijuhtimise valdkonna peaekspert Hele-Riin Mällo, hele-riin.mallo@hm.ee, tel 735 0270.
Töötajate lood
Anu Vau
peaekspert, haridusjuhtimise ja õpetajapoliitika valdkond
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Olen töötanud haridusvaldkonnas 22 aastat ning minu arenguteekond jõudis etappi, kus vajasin uusi väljakutseid.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Olen panustanud Eesti haridussüsteemi õpetaja ning koolijuhina ja tundsin, et olen praktikuna kogunud teadmisi, mis tulevad kasuks hariduspoliitika kujundamisel. Soovisin uusi väljakutseid, enese proovile panemist.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Analüüs, planeerimine, koostöine lahenduste otsimine, positiivset pingutust pakkuvad tööülesanded, võimalus uute oskuste õppimiseks.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Saan õpetaja ning koolijuhina kogutud teadmisi kasutada hariduspoliitika kujundamisel.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Minus on süvenenud arusaam, et asjatundlike ja koostöise inimestega on võimalik saavutada püstitatud eesmärgid.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Valdkonna eksperdid, kes on võtnud oma südameasjaks Eesti haridussüsteemi arendamise.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Koostöö oma valdkonda sügavuti tundvate inimestega on arendav.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Tulemusi saavutataks koostöiselt: erinevad ühiskonnagrupid, valdkonnad peavad toimima koos. Tulevikku tasub luua nendega, kel olemas vastavad teadmised, võimekus analüüsida, oskus muutusi juhtida ja tulevikku kujundada.
Iiris Saluri
kommunikatsiooniekspert, kommunikatsioonivaldkond
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Kui nüüd tagasi vaadata ja mõelda sellele, kuidas teekond sellesse ministeeriumisse algas, siis nagu ikka,, ei pruugi sa muutuste alguses teada, kuhu välja jõuad. Mina alustasin veidi enam kui viis aastat tagasi ajakirjanduse ja kommunikatsiooniõpingutele lisaks omandama uusi teadmisi andragoogika vallas. Mõeldes ja mõtiskledes, õppimisele ja õpetamisele tähendusi luues hakkasid avanema aina uued uksed ja uued võimalused, kuni sain kutse astuda sisse ja vaadata lähemalt, kuidas toimub hariduselu korraldus Eestis kõige kõrgemal tasemel.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Ühelt poolt oli see tõesti väljakutse, võimalus anda endast parim, et mõiste „elukestev õppimine“ saaks sisulisema tähenduse. Et juurduks arusaam – me õpime, kuni elame, isegi siis, kui traditsioonilistele ettekujutustele vastavat õpet ei toimu. Teisalt olid minu kutsujad sedavõrd inspireerivad inimesed, et kui nemad leidsid, et võiksin neile sobida, siis mina isegi ei mõelnud rohkem. Olen jätkuvalt väga rahul, et (välja)kutse vastu võtsin.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Inspireeriv
Professionaalsus
Asjatundlikkus
Loomingulisus
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Mulle tundub, et olen alles oma teekonna alguses (8 kuud), aga parim, mida teha saan, on suurendada arusaama, et areng on meie kõigi ühine hool ja vastutus. Arengu kiirendiks on õppimine. Õppida saab ja on võimalik kogu elukaare vältel.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
See on trikiga küsimus mu jaoks. Kui areng on või vähemalt peaks olema pidev, siis kuidas või millises osas on toimunud mu areng viimase kaheksa kuu jooksul, mil olen olnud tööl siin. Olen saanud ülesandeid, millega hakkamasaamine on kinnitanud, et ma suudan. Koostöös suudame. Olen töötanud koos inspireeriva juhiga ja tajun, et kuigi ma ei ole teadlikult võtnud juhi vastutust, olen just selles osas kõvasti kasvanud. Jah, nüüd on vaja vaid oodata ära järgmine väljakutse ehk seni edasi areneda.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Mulle meeldib, et olen kohanud siin suure pildi nägijaid, visionääre, kellega on arenenud spontaanselt põnevad ja rikastavad mõttevahetused. Kolleegid on toetavad, kannatlikud ja inspireerivad.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Inspireerivad kolleegid, meie tunne, äratundmine, et olen õiges seltskonnas. Parim on ikkagi inimesed, kes usaldavad ja keda saab usaldada.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
See slogan kõlab äärmiselt ambitsioonikalt ja nõuab selja sirgu ajamist, sest sedastab, et meie oleme hariduse tuleviku eestvedajad. Ühelt poolt tekitab see tohutut vastutust, aga teiselt poolt ka suurt loovust, mis sunnib mõtlema kastist välja. Tuleviku põlvkond ootab paljude seniste arusaamade ümbermõtestamist ja see on suur ülesanne. Tunne, et olen õigel ajal õiges kohas.
Inga Kukk
nõunik, analüüsivaldkond
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Olen HTMis „teisel ringil“. Esimest korda tulin 20 a tagasi, kui ministeerium Tartusse kolis. Vahepeal töötasin mitmel pool mujal ja kogusin kogemusi, mida saan praeguses töös kasutada. Teist korda tulin kolm aastat tagasi – aga nagu targemad on öelnud, samasse jõkke ei saa kaks korda astuda. On uuesti huvitav!
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Ametikoht, millel tööle asusin, vastas üllatavalt täpselt mu teadmistele ja kogemustele. Tundsin, et tööpakkumine tuli õigel ajal. Oleks olnud rumalus seda mitte vastu võtta!
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Süsteem, õppimine, analüüs, otsustamine.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Eesti on nii väike ja hoolimata sellest, et haridussüsteemi peetakse üldiselt aeglaselt muutuvaks, on Eestis hariduse arengusse panustades siiski juba mõne aastaga muutusi näha. See innustab, samuti targad ja toredad kolleegid.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Professionaalina olen õppinud oma aega paremini jagama, ülesandeid prioriseerima, veel ei ole õppinud rööprähklema ja ei taha ka, sest pean töö kvaliteeti oluliseks.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Ministeerium on päris suur, nii et igapäevases töös tegelikult kogu organisatsiooni ei taju. Pigem tekib tööülesannete põhjal grupp väiksemaid tiime, kellega tihedamat koostööd teha.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Paindlikkus oma töö korraldamisel, tööaja ja -koha valikul. Suur iseseisvus koos võimalusega küsida nõu või abi.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Haridus peab hoidma järjepidevust, aga olema kahe jalaga tulevikus.
Ingar Dubolazov
üld- ja kutsehariduse keelepoliitika valdkonna juht
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Tulin HTM-i läbi avaliku sektori tulevaste tippjuhtide järelkasvuprogrammi.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Otsustasin osaleda programmis, sest avalik sektor oli juba mõnevõrra tuttav ning soovisin lisaks KOVi kogemusele ka riigitasandi kogemust. Tundsin, et see oli mul puudu ning otsustasin väljakutse vastu võtta, et omandada terviklik arusaam riigi toimimisest eri tasanditel.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Pühendumus, asjatundlikkus, avatus.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Tunnen, et minu töö tulemus mõjutab tuhandete noorte eestimaalaste tulevikku ning seda, kuivõrd edukalt nad toimivad laiemalt Eesti ühiskonnas.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Kahtlemata olen muutunud tasakaalukamaks, lähtun otsustamisel andmetest ja kogemustest ning kindlasti annab töö inimestega oma doosi empaatiat juurde.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Inimesed on väga pühendunud, lahendustele orienteeritud ning suure töövõimega. Mul on väga palju tarkasid kolleege, kes on eeskujuks.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Paindlikkus, inimeste väärtustamine ning teadmistepõhised otsused.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Lühike ja lööv
Martti Martinson
Nõunik, noorte- ja andepoliitika osakond
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Selleks hetkeks, kui HTMis tööd alustasin, oli Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise kogemuse saamine olnud minu karjääriplaneerimise radaril juba ca 10 aastat, eelkõige läbi varasemate lähedaste kokkupuudete ministeeriumiga koostööpartneri rollis. Selle kümnendi sisse mahtus ka kaks HTMi tööle kandideerimist, ent oma praegusele ametikohale asusin Harno ja HTM vaheliste ülesannete ümberkujundamise tulemusena ehk liikusin koos oma tööülesannete ja ametikohaga ühest asutusest teise.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Mind on juba väga noorest aktivistieast saati paelunud poliitikakujundamine, otsustusprotsessid ning õigusloome. Ministeeriumis töötamine on kahtlemata üks suurima ühiskondliku mõju ja vastutusega väljakutseid, mida ühes poliitikavaldkonnas võimalik võtta on. Kahtlemata tuli selle vastutusega toime tulemiseks minu puhul kasuks varasem valdkonna tundmine ja kogemus ka teisel pool „lauda“ olemisest, seega arvan ma, et sattusin ministeeriumisse tööle ikkagi õigel ajal, vajalikku kogemustepagasit omades, ent samas veel noorusliku ja teotahtelisena.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Tooksin märksõnadena välja vastutuse ühiskonna vajaduste ja ootustega kaasas käimise ees, mida ametnikuna HTM kureerimisel olevate teemade või valdkondade eestvedaja ja eksperdina omad; valmisoleku ümberorienteerumiseks ning koostöö tegemiseks nii ministeeriumi sees kui ka partnerite ja teiste riigiasutustega ilma milleta pole võimalik siin edukas olla; uuendusmeelsuse, mis HTMi kollektiivis pigem reegel kui erand; ning võimaluste rohkuse panustada sellistesse teemadesse, mis kattuvad isikliku professionaalse huvi ja oskustega.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Panustan oma tööga Eesti hariduse arengusse läbi selle, et maailma parimate sekka kuuluva haridussüsteemi üheks oluliseks ning võrdväärseks osaks oleks ka see, mis toimub ainetundide välisel ajal: kõigile noortele kättesaadav ning nende huvidele ja annetele vastav huviharidus, noorsootöö ja tugiteenused. Konkreetsemalt tegutsen igapäevaselt selle nimel, et noorsootöö ja huvihariduse korraldamise õiguslik raamistik vastaks ühiskonna, noorte ja valdkonna vajadustele ning võimaldaks „Noortevaldkonna arengukavas 2021-2035“ kokku lepitud strateegilisi eesmärke ja poliitikamuudatusi ellu viia.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Oh, iga minu ministeeriumis töötatud päev on pakkunud hulgaliselt õppimisvõimalusi! HTM valitsemisala on niivõrd kirju, poliitikavaldkonnad on suured ja nende sees on omakorda niipalju nüansse, mida tundma õppida. Ja teiste valdkondadega, mille eest otseselt ise ei vastuta, kurssi viimine on lisaks põnevusele ja eneseharimisele ka vajalik, et tuvastada uusi koostöökohti erinevate poliitikavaldkondade vahel. Inimesena olen siin töötatud ajaga õppinud infot oskuslikumalt üles leidma, samuti on edasi arenenud minu oskus eristada olulist infot vähemolulisest. Samuti on ministeeriumis töötamise kogemus õpetanud veelgi enam keskenduma eelkõige nende küsimuste lahendamisele, kus minu panusest midagi sõltub. Protseduurika fännina olen loomulikult õppinud juurde ka menetluslikke oskusi ja õigusloome protsesside köögipoolt.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Meie majas on tööl päris palju inimesi, kellele saab vaadata alt üles mitte sellepärast, et nad seda kelleltki eeldaksid, vaid sellepärast, et nende teadmiste- ja kogemustepagas on niivõrd rikkalik, et lausa imelik oleks seda mitte teha. Kuna hindan kõrgelt soolist võrdõiguslikkust ja võrdseid võimalusi laiemalt, siis on väga meeldiv näha, et HTMis on juhtkonna tasandil esindatud peaaegu võrdselt nii naisi kui mehi. Loodan, et tulevikus paraneb sooline tasakaal ka nii asutuses kui ka muidugi haridusmaastikul tervikuna ning näeme ka üha rohkem mehi siirdumas tööle koolidesse, noortekeskustesse, HTMi ja tema allasutustesse.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
See, et iga inimese tööl siin on käega katsutav ja silmaga nähtav mõju. Nii infohalduse spetsialistil, kellest sõltub mh ka näiteks kodanikega suhtlemise korrektne talletamine ja vormistamine; tootejuht-analüütikul, kelle vastutada on näiteks mõne olulise koolide poolt kasutatava infosüsteemi töös hoidmine ja arendamine kui ka poliitikaosakonna eksperdi, kelle koostada on õigusakti eelnõu organisatsioonidele toetuste eraldamiseks Ukraina põgenikele suunatud teenuste pakkumiseks ning personalispetsialistil, kelle töö professionaalsusest sõltub see, kui atraktiivsed ja korrektsed on näiteks riigigümnaasiumide juhtide valimise konkursid. Väidan, et sellist tööd, mille mõju ei oleks tunnetatav (ja seeläbi ka nauditav), pole HTMis olemas.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Eelkõige kõneleb see minu jaoks arusaamast, et riik see oleme meie kõik: õppurid, haridusasutused, ministeerium, EdTechid, esindusühingud, õpetajad, teadlased, noorsootöötajad, noored = me kõik kujundame koos Eesti hariduse, teaduse, noortevaldkonna ja keelepoliitika tulevikku. Mida koostöisemalt, seda tulemuslikumalt ning mida oskuslikumalt kaugele vaatavamalt, seda ambitsioonikamalt ning konkurentsivõimelisemalt.
Meeli Murasov
juhtivanalüütik, analüüsivaldkond
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Olen siia leidnud tee koguni kahel korral. Ühendavaks jooneks on ühelt poolt see, et mõlemal korral kutsuti mind vabale ametikohale kandideerima. Teisalt aga on ring huvitaval kombel täis saanud ka töö sisu mõttes. Kui alustasin kunagi õpilaste karjäärivalikute ning karjääriteenuste edendamise teemaga, siis tänaseks olen jõudnud lõpetajate tööalase käekäigu analüüsimiseni.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Otsustamisel on määravaks saanud kombinatsioon mulle olulisest teemavaldkonnast, enese proovilepanekust ning sobivatest töötingimustest.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Kõige rohkem on mulle korda läinud need hetked, kus olen tundnud, et mu töö mõjutab päriselt kellegi elu Eestis ja teeb seda paremaks.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Panustan läbi selle, et me teaksime rohkem, milline on lõpetajate edasine tööalane käekäik – kui paljud neist töötavad, millistes valdkondades ning kui palju palka saavad.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Arengut on mõjutanud eelkõige uute teemade ja valdkondade lisandumine ning kindlasti ka koostöö kolleegide ja partneritega.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Kuna meie kollektiiv on nii suur, siis on siin väga erinevaid inimesi, aga usun, et meid kõiki ühendab soov anda ma panus sellesse, et Eesti haridus ja teadus viiksid edasi Eesti elu, keelt ja kultuuri.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Hetkel see, et olen saanud tõuke uute asjade õppimiseks ja saan kombineerida varasema tööelu jooksul kogutud teadmist ning uusi oskusi.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Me kõik töötame iga päev hariduse tuleviku nimel. Ka tänaste murede lahendamine on tee parema tuleviku poole.
Sören Jakobson
haldusvaldkonna juht
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Leidsin konkursikuulutuse ja kandideerisin.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Organisatsioon tundus põnev ja rohkelt väljakutseid pakkuv. Ainuke ministeerium, mis asub Tartus.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Vaheldusrikas. Tempokas. Arenguvõimalusi pakkuv.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Minu põhitegevuseks on igapäevaselt toetada poliitikakujundajaid. Olen pikalt tegelenud ministeeriumi koolitus- ja arendustegevusega ning aidanud valida parimad ja professionaalseid teenistujaid ja koolijuhte. Hetkel on minu vastutada ministeeriumi haldusvaldkond. Seisan selle eest, et teenistujatel oleks nüüdisaegne ja vajadustele vastav töökeskkond ja -tingimused.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Olen saanud palju võimalusi arenemiseks, saades väljakutseid pakkuvaid ja huvitavaid tööülesandeid. Olen käinud paljudel koolitustel ja õppereisidel. Mitmekülgne töökogemus ja professionaalne areng on toetanud tugevalt mind kui isiksust.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Targad, toetavad ja professionaalsed.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Saan teha tähendusega tööd, mis mulle meeldib ja seda koos parimate kolleegidega. Mul on piisavalt vabadust teha asju nii nagu soovin, kuid meeskond on minu jaoks alati olemas.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Tule Sina ka meile tööle. Meiega saad luua hariduse tulevikku, mis on elus kõige alus.
Triin Kaaver
riigigümnaasiumide rajamise koordinaator, riigikoolide pidamise valdkond
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Jõudsin ministeeriumi tööpakkumiseni läbi CV-online keskkonna 2018. aasta lõpul. Olin väikese lapsena ikka käinud Haridus- ja Teadusministeeriumi majast mööda ja öelnud, et ükspäev ma töötan siin. See mälestus tuli alles hiljem meelde, kui olin siin juba tööle asunud.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Ma pean ennast oma olemuselt maailmamuutjaks ja olen hingega töötamast ühiskonna hüvangust. Eirit mõjutab meie ilma tulevikku haridust ja noored ning sestap pean ma oma ametikohta üheks mõjukaimaks Eestis. Mul on võimalus luua otsest mõju tuhandetele noortele Eestis.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Pöörane, hingestatud, emotsionaalne, teotahteline.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Kuna minu ametinimetus on nii kohutavalt pikk, siis mulle meeldib öelda, et ma teen koole. 😊 Nii ma Eesti haridusse panustangi. Aitan kaasa uute koolide, mõtete, ideede ellu kutsumisele ja rajamisele, et eesti haridus aina edeneks, Ühes HTM-i meeskonnaga aitame eesti haridus uueks luua.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Ma näen kõvasti laiemat pilti, kui nägin enne. Halle toone on elus ja meie tegemistes palju, kuid alati tuleb otsused teha põhistatult. Olen kindlasti paindlikum, tasakaalukam, kuid samas ka avatum ja julgem. Kogemusega tekib teadmine ja kindlus, kuidas ja kas peaks edasi toimetama, mis on mõnel hetkel tark ja mis mitte.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Huuh! Inimesed on kirglikud ja vahel täiesti eri meelt. Emotsioone on palju, aga pagana lõbus on ka! Meie töötajad on eksperdid, kes näevad päriselt ja päriselu ja tahavad anda endast iga päev parima, et meie hariduselu edasi vormida ning ise ja ühiskonnana aina paremaks saada.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Mul on oma valdkonnas turvaline töötada ja igapäevane suhtlus oma riigikoolide juhtidega on alati elav ja põnev. See on see mis täidab tassi ja hoiab meele erksa!
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Me oleme muutumas aina inimnäolisemaks ja sellest on rõõm. Seisame näoga ühiskonna ja meie hariduselu hüvanguks. See on ilus, ent pakub ka palju tööd, et muutuda läbipaistvamaks ja avatumaks.
Marge Varma
nõunik, üldhariduse valdkond
1. Kuidas leidsid enda tee Haridus- ja Teadusministeeriumi?
Haridus- ja Teadusministeeriumisse tulin kutse peale. Tegelikult on mind kaks korda kutsutud, esimesel korral olin peaaegu tulemas, aga kool, kus toona töötasin, veenis mind ümber. Teisel korral võtsin kutse vastu, seda enam, et lõpusirgel olid ka haridusvaldkonna magistriõpingud - tundsin, et oskan ja tahan ministeeriumi töös osaleda.
2. Miks otsustasid väljakutse Haridus- ja Teadusministeeriumis vastu võtta?
Eelkõige meeskonna pärast. Nägin, et ees on ootamas nõudlik meeskond, mis ei lase oma mugavustsoonis toimetada. Ja nägin, et see meeskond ajab Eesti hariduses nn õiget asja. Tahtsin selles osaline olla.
3. Nimeta mõned märksõnad, mis iseloomustavad Sinu jaoks Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamist.
Kirglikkus - kindlasti on siin töötavad inimesed kõik haridusvaldkonna ja oma ameti suhtes kirglikud. Haridusvaldkond on kõigil väga sügavalt südames. Viimased aastad on toonud ministeeriumile nii koroonakriisi kui ka Ukraina sõjapõgenike vastuvõtmise teemad. Need on suured ja tõsised väljakutsed olnud ning on vaja olnud nii kiirelt reageerida, kiirelt õppida kui ka kiirelt muutuvate oludega kohaneda - siin on saanud omandada vilumust kõigis nn tulevikuoskustes.
4. Kuidas saad oma tööga panustada Eesti hariduse arengusse?
Ühelt poolt on võimalik panustada kõigi oma professionaalsete oskuste, teadmiste ja kogemustega, mille olen aastate jooksul ka teistes valdkondades omandanud. Teisalt on võimalus pidevalt ka juurde õppida ning uusi teadmisi ja oskusi omandada. Avatud suhtlus ja intensiivsed arutelud hariduse teemal aitavad avada hariduse eri tahke ja neid mõtestada.
5. Mil viisil oled siin arenenud inimese ja professionaalina?
Inimesena olen kindlasti õppinud tolerantsust - nägema ja õppinud hindama erinevaid ja enda omast teistsuguseid seisukohti. Kindlasti on arenenud kohanemisvõime. Iga minister on oma käekirjaga ning kommunikatsioonivaldkonnas tuleb sellega kiiresti kohaneda. Erinevad teemad, millega on vaja tulnud tegeleda on kahtlemata silmaringi avardanud ning kindlasti olen saanud igal tasandil lihvida oma professionaalseid oskusi.
6. Kirjelda Haridus- ja Teadusministeeriumi inimesi, kogu tiimi
Minu lähimad töökaaslased on intelligentsed, professionaalsed, hea huumorimeelega ja väga töökad.
7. Mis on parim asi Haridus- ja Teadusministeeriumis töötamise juures?
Hindan väga töökorralduse paindlikkust. Haridus- ja Teadusministeerium on pikalt tegutsenud kahe linna vahel, mistõttu on kaugtöö igapäevane.
8. Hariduse tulevik. Meiega – kui mõtled selle peale, siis mis mõtted tekivad?
Nii ongi 😊 Ja see on väga vastutusrikas roll!
Töötajate lood
Haridus- ja Teadusministeerium on atraktiivne tööandja
Alates 2012. aastast viib Instar läbi iga-aastaselt tööandja maine uuringut Eesti tudengite seas, kuhu on kaasatud 20 Eesti kõrgkooli tudengid.
- 2023 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 3. koht üldarvestuses
- 2022 - 2. koht humanitaartudengite arvestuses, 16. koht kogemustega töötaja atraktiivne tööandja, 11. koht üldarvestuses
- 2021 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 6. koht üldarvestuses
- 2020 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 8. koht kogemustega töötaja atraktiivne tööandja, 13. koht üldarvestuses
- 2019 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 3. koht kogemustega töötaja atraktiivne tööandja, 9. koht üldarvestuses, atraktiivseim riigiasutus
- 2018 - 1. koht humanitaartudengite arvetuses, 4. koht üldarvestuses, atraktiivseim riigiasutus
- 2017 - 1. koht humanitaartudengite arvestuses, 4. koht üldarvestuses, atraktiivseim riigiasutus
- 2016 - 6. koht; 2015 - 12. koht; 2014 - 12. koht; 2013 - 15. koht; 2012 - 8. koht üldarvestuses
Paindlik töö Haridus- ja Teadusministeeriumis
Haridus- ja Teadusministeerium on 2023. aastal pälvinud Kaugtöö Tegija märgise.
Kaugtöö Tegija märgis on tunnustus, mis kinnitab, et meie organisatsioon on pühendunud kaasaegsetele töökorralduse viisidele, mis võimaldavad meie töötajatel olla paindlikud ja tõhusad, sõltumata nende asukohast. See on oluline osa meie pühendumusest töötajate heaolu ning töö- ja eraelu tasakaalu tagamisele.