Ministeeriumi üldhariduse valdkonna nõuniku ja žüriiliikme Mare Oja sõnul oli konkurss kõrgetasemeline ja valikut teha väga raske. “Otsustasime omalt poolt esile tõsta töid, mis käsitlesid haridusvaldkonna olulisi ja aktuaalseid teemasid,” sõnas Oja.
Haridus- ja Teadusministeeriumi eripreemia said Investeerimisteemalise õpperakenduse „Studenx“. autorid Rainer Ahi ja Trevon Roger Kuusk, Jüri Gümnaasiumi 8. klassist. Finantskirjaoskus on oluline teema ning uuringud näitavad, et koolinoortel teadmisi on, kuid ratsionaalsete otsuste tegemisest jääb vajaka. Just seetõttu on praktiliste ja elulähedaste otsustusülesannete toomine õppesse väga oluline.
Madli Olbrei, Tartu Katoliku Hariduskeskuse, 9. klasssist pälvis auhinna oma tööga ”Uurimustöö enesevigastamise kohta”. Noorte vaimne tervis, pingete vähendamine ja enesega hakkama saamise toetamine ja turvalise koolikeskkonna loomine on olulised küsimused. Õppimine on võimalik ainult turvalises keskkonnas. Töö uurib noorte endi mõtteid enesevigastamise põhjustest ja abi saamise võimalustest.
“Matemaatikaülesannete keelekasutuse ja tulemuste vaheline seos aastate 2014-2021 riigieksamite näitel” autor Kristiine Kaldmaa, Hugo Treffneri Gümnaasiumi 12. klassist sai samuti tunnustuse. Kontrolliva ülesande sõnastus peab olema nii täpne ja selge, et õpilane mõistab, mis laadi vastust temalt oodatakse. Ülesanne ei tohi panna õpilast mõistatama, mis küll küsijal võis mõttes olla. Riigieksamite ülesandeid koostavad parimad õpetajad ja spetsialistid. Enamasti peetakse ülesannet koostades silmas siiski õpitulemust ja vähem mõeldakse sõnastusele. Kristiine Kaldmaa analüüsis ülesannete sõnastust Jaan Miku teksti raskusastme valemiga ja jõudis järeldusele, et teksti keerukuse suurenedes vähenes sooritustulemus.
Tunnustame kõiki õpilasi, kes konkursil osalesid ja õnnitleme veelkord laureaate.
22. korda toimunud konkursile esitati 213 tööd 73 koolist, neist 39 põhikooli- ja 174 gümnaasiumiastmes. Tööde valdkondlik jaotuvus põhikooli- ja gümnaasiumiastmes kokku on järgmine: naturalia: 70 tööd, realia: 36 tööd, humaniora: 55 tööd ja socialia: 52 tööd. Kokku osales konkursil 228 õpilast (kolmeteistkümnel tööl on kaks autorit, ühel tööl kolm), neist noormehi 65 ja neidusid 163.
Kõik tulemused koos eripreemiatega leiab Eesti Teadusagentuuri kodulehelt. Uurimistööde kokkuvõtteid saab lugeda konkursi kogumikust.
Haridus- ja Teadusministeerium andis õpilaste teadustööde konkursil välja eripreemiad
12.04.2023 | 16:48
Täna, 12. aprillil anti Eesti Rahva Muuseumis üle õpilaste teadustööde konkursi riiklikud preemiad ja eriauhinnad. Haridus- ja Teadusministeerium andis välja kolm eriauhinda hariduse olulisi küsimusi analüüsinud töödele.

